Özelleştirme Mağdurları 4/C'li Geçici Personel Web Sitesi

18 Haziran 2012 Pazartesi

4/B ve 4/C Devlet Memurları Kanun Değişikliği Kanun Teklifi

4/B ve 4/C Devlet Memurları Kanun Değişikliği Kanun Teklifi
4/B ve 4/C Devlet Memurları Kanun Değişikliği Kanun Teklifi
Kamuda aynı yerlerde, aynı işi yapmalarına rağmen statüleri nedeniyle çalışanlar arasında idari, mali ve sosyal haklar yönünden birçok farklılık bulunmaktadır. Bu durum, Anayasa ile güvence altına alınan eşitlik ve adalet ilkelerine aykırı olduğu gibi, çalışanların motivasyonunu ve çalışma barışını olumsuz etkilemektedir.
AKP iktidarı döneminde, asli ve süreklilik arzeden birçok kamu hizmeti; 4/B’li sözleşmeli personel, özel kanunlara göre sözleşmeli personel, 4/C’li geçici personel, geçici ve mevsimlik işçiler, taşeron şirket işçileri eliyle yürütülür hale gelmiştir. Maliye Bakanlığı verilerine göre, 2011 yılı sonu itibariyle kamuda; 2.416.159 memur, 169.282 sözleşmeli, 21.872 geçici personel (4/C), 357.613 sürekli işçi, 21.622 geçici işçi bulunmaktadır. Çalışma Bakanı’nın yaptığı açıklamaya göre de kamuda 426 bin taşeron işçisi çalıştırılmaktadır.
657 sayılı Kanun, memurlar eliyle gördürülmesi mümkün olmayan geçici işlerin ifası için istisnai hallere münhasır olmak üzere sözleşmeli ve geçici personel istihdamını mümkün kılmıştır. Hal böyle iken, uygulama ve gelenek de bu hükmün lafzına ve ruhuna uygun olarak işlemekte iken, son on yıldır bu istisnai uygulamalar asıl istihdam şeklinin önüne geçmiştir.
Bu yanlış uygulama ile birlikte de birçok mağduriyet ortaya çıkmıştır. En büyük mağduriyet ise yandaş olmayan ve bu istisnai yollarla iş bulamayanlardadır. Bunlar girdiği merkezi sınavı kazanıp ataması yapılamayan, bir türlü sıra gelemeyen ve sıra gelmeden de kadroları istisnai yollarla doldurulanlardadır. Hükümetin bu yanlışı derhal durdurması gerekir.
Bununla birlikte, uygulamadaki tutarsızlığın ve aynı statüdeki kişilere yapılan farklı uygulamaların giderilerek kendi içinde hakkaniyetin sağlanması da gerekmektedir.
www.4cmagdurlari.blogspot.com
Milliyetçi Hareket Partisi’nin Haziran 2011 seçimlerinde verdiği sözler de dikkate alınarak hazırlanan ekli Kanun Teklifinde, Kamuda;
- 4/B’li sözleşmeli personel,
- Özel kanunlara göre sözleşmeli personel,
- 4/C’li geçici personel,
- Geçici ve mevsimlik işçi,
- Taşeron şirket işçisi
statüsünde çalışanların, durumlarına uygun memur veya sürekli işçi kadrolarına atanmasına ilişkin usul ve esaslar düzenlenmektedir.
Böylelikle kamuda aynı işi yapanlar arasında eşitsizliğin, haksızlığın, adaletsizliğin ve ayrımcılığın giderilmesi amaçlanmaktadır. Bundan böyle de, kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevlerin müteahhit personeline gördürülmemesi, sözleşmeli ve geçici (4/C) statüde istihdam edilecek personel sayısının da dolu memur kadrolarının yüzde birini aşmaması öngörülmektedir.
GENEL GEREKÇE
Son yıllarda, devletin asli ve süreklilik arzeden birçok görevleri;
- 4/B’li sözleşmeli personel,
- Özel kanunlara göre sözleşmeli personel,
- 4/C’li geçici personel,
- Geçici ve mevsimlik işçiler,
- Taşeron şirket işçileri
eliyle yürütülür hale gelmiştir.
Maliye Bakanlığı verilerine göre, kamuda 2011 yılı sonu itibariyle; 2.416.159 memur, 169.282 sözleşmeli, 21.872 geçici personel (4/C), 357.613 sürekli işçi, 21.622 geçici işçi bulunmaktadır. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı’nın TBMM’de yaptığı açıklamaya göre de kamuda 426 bin taşeron işçisi çalıştırılmaktadır.
Kamuda sağlıklı ve tutarlı bir personel politikası uygulanmamakta olup, özellikle seçimler arefesinde kanunlar çıkarılarak sözleşmeli personel ve geçici işçiler kadrolara alınırken, akabinde tekrar aynı statüde personel alımı yapılmaktadır.
Kamuda aynı yerlerde ve hizmetlerde, aynı işi yapmalarına rağmen statülerinin farklı olması nedeniyle çalışanlar arasında idari, mali ve sosyal haklar yönünden birçok farklılık bulunmaktadır. Bu durum Anayasa ile güvence altına alınan eşitlik ve adalet ilkelerine aykırı olduğu gibi, çalışanların motivasyonunu ve çalışma barışını olumsuz etkilemektedir.
www.4cmagdurlari.blogspot.com
Anayasamızın 128 inci maddesinde “Devletin, kamu iktisadi teşebbüsleri ve diğer kamu tüzel kişilerinin genel idare esaslarına göre yürütmekle yükümlü oldukları kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevler, memurlar ve diğer kamu görevlileri eliyle görülür” hükmü yer almaktadır.
657 sayılı Kanun, memurlar eliyle gördürülmesi mümkün olmayan geçici işlerin ifası için istisnai hallere münhasır olmak üzere sözleşmeli ve geçici personel istihdamını mümkün kılmıştır. Hal böyle iken, uygulama ve gelenek de bu hükmün lafzına ve ruhuna uygun olarak işlemekte iken son on yıldır bu istisnai uygulamalar asıl istihdam şeklinin önüne geçmiştir.
Bu yanlış uygulama ile birlikte de birçok mağduriyet ortaya çıkmıştır. En büyük mağduriyet ise yandaş olmayan ve bu istisnai yollarla iş bulamayanlardadır. Bunlar girdiği merkezi sınavı kazanıp ataması yapılamayan, bir türlü sıra gelemeyen ve sıra gelmeden de kadroları istisnai yollarla doldurulanlardadır.
Bu yanlışın derhal durdurulması gerekmektedir. Bununla birlikte, uygulamadaki tutarsızlığın ve aynı statüdeki kişilere yapılan farklı uygulamaların giderilerek kendi içinde hakkaniyetin sağlanması da gerekmektedir.
Bu çerçevede, 4/6/2011 tarihli ve 27954 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 632 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca, kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatı ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlarda, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası ile 4924 sayılı Kanun uyarınca sözleşmeli personel pozisyonlarında çalışanlar memur kadrolarına atanmışlardır.
Ancak, 200 bin civarında sözleşmeli memur kadrolarına atanırken, başta il özel idareleri ve belediyeler olmak üzere birçok kamu kurum ve kuruluşundaki sözleşmeli personel ve 4/C mağdurları kadroya alınmamıştır.
Dolayısıyla, bazı sözleşmelilere sağlanan hakların, başta il özel idareleri ile belediyeler ve bağlı kuruluşlarında çalışanlar olmak üzere kamuda çalışan diğer sözleşmelilere verilmemesi, Anayasa ile güvence altına alınan eşitlik ve adalet ilkelerine aykırıdır.
Yine özellikle mahalli idarelerde geçici işçi statüsünde çalışan teknik personel bulunmakta olup, onlar da mağduriyetlerinin giderilmesini beklemektedir.
Diğer taraftan, 663 sayılı KHK ile vekil ebe-hemşirelerin 4/B'li sözleşmeli kadrosuna alınması, mali ve sosyal haklarında iyileştirmeler getirmesi açısından olumlu bir gelişme olarak değerlendirilse de tüm sağlık çalışanlarının memur kadrolarına alınmaması tutarsızlık ve adaletsizliktir. Ayrıca, bu hakkın 3 Kasım 2010 tarihinden 2 Kasım 2011 tarihine kadar kesintisiz bir yıl çalışma şartına uyan vekil ebe-hemşirelere tanınması, bu şartı taşımayanlar için büyük haksızlık oluşturmuştur.
04/04/2007 tarihli 5620 sayılı Kanunla yaklaşık 220 bin geçici işçiye kadro verilmiştir. Fakat, Kanun 2006 yılında en az 6 ay çalışanları kapsadığından, birçok geçici ve mevsimlik işçi bu kapsama girememiştir. Yıllardır bu kadroyu bekleyen geçici ve mevsimlik işçiler yararlanamamıştır.
Kamuda üvey evlat muamelesine tabi tutulan bir başka çalışan kesim de 4/C’lilerdir. 657 sayılı Kanunun 4/C maddesi kapsamında yapılan atama işlemi hakla, hukukla ve insafla bağdaşmamaktadır.
Yine, kamuda başta sağlık birimlerinde olmak üzere yüz binlerce işçi, iş güvencesinden yoksun biçimde, ağır çalışma koşullarında, hakları ihlal edilerek, sendikasız, asgari ücretle, taşeron şirketler vasıtasıyla çalıştırılmaktadır.
İnsan onuruna yaraşır, düzgün işlerin sunulması esas olması gerekirken, evrensel normlardan uzak kalarak, kar mantığıyla, fazla çalıştırılan, ancak karşılığı ödenmeyen, bir nevi kölelik sistemini andıran taşeronlaşma kabul edilemez bir durumdur.
Bu kanun Teklifinde; kamuda sözleşmeli ve geçici personel pozisyonlarında çalışanlar ile geçici, mevsimlik ve taşeron işçisi olarak çalışanların memur veya sürekli işçi kadrolarına atanabilmeleri öngörülmektedir.
MADDE GEREKÇELERİ
MADDE 1- Anayasamızın 128 inci maddesinde “Devletin, kamu iktisadi teşebbüsleri ve diğer kamu tüzel kişilerinin genel idare esaslarına göre yürütmekle yükümlü oldukları kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevler, memurlar ve diğer kamu görevlileri eliyle görülür” hükmü yer almaktadır.
Bu itibarla, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi kurumlarda, kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevlerin hizmet alımı yoluyla müteahhit personeline gördürülmesinin yasaklanması amaçlanmaktadır.
Ayrıca, kamuda memur statüsü dışında sözleşmeli ve geçici statüde istihdam edilecek personel sayısına sınırlama getirilerek, Devlet Memurları Kanununa tabi idarelerin dolu memur kadrolarının yüzde birini aşmaması öngörülmektedir.
MADDE 2- Devlet Memurları Kanununa eklenen Geçici 40 ncı madde ile;
- 4/B’li sözleşmeli personel,
- Özel kanunlara göre sözleşmeli personel,
- 4/C’li geçici personel,
- Geçici ve mevsimlik işçi,
- Taşeron şirket işçisi
statüsünde kamuda çalışanların, durumlarına uygun memur veya sürekli işçi kadrolarına atanmasına ilişkin usul ve esaslar düzenlenmektedir.
Böylelikle kamuda aynı işi yapanlar arasında eşitsizliğin, haksızlığın, adaletsizliğin ve ayrımcılığın giderilmesi amaçlanmaktadır.
MADDE 3- Yürürlük maddesidir.
MADDE 4- Yürütme maddesidir.
KAMUDA AYNI İŞİ YAPMAKLA BİRLİKTE FARKLI STATÜDE ÇALIŞANLARIN MEMUR VEYA SÜREKLİ İŞÇİ KADROLARINA ATANMASI AMACIYLA
DEVLET MEMURLARI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
KANUN TEKLİFİ
MADDE 1– 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa aşağıdaki madde eklenmiştir.
“EK MADDE 43- Bu Kanuna tabi kurumlarda, kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevler hizmet alımı yoluyla müteahhit personeline gördürülemez.
Memur statüsü dışında sözleşmeli ve geçici statüde istihdam edilecek personelin sayısı bu Kanuna tabi idarelerin dolu memur kadrolarının yüzde birini geçemez.”
MADDE 2– Devlet Memurları Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 40- Kamu kurum ve kuruluşlarının merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatlarında, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte bu Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası ve (C) fıkrası ile özel kanunlarında yer alan hükümlere istinaden sözleşmeli ve geçici personel pozisyonlarında çalışmakta olan ve 48 inci maddede belirtilen genel şartları taşıyanlardan otuz gün içinde yazılı olarak başvuranlar, durumuna uygun aynı unvanlı 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerde yer alan memur kadrolarına, aynı unvanlı memur kadrosu olmaması halinde, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerde yer alan kadro unvanlarıyla sınırlı olmak ve personelin nitelikleri dikkate alınmak suretiyle Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca belirlenen memur kadrolarına, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altmış gün içinde kurumlarınca atanırlar.
Birinci fıkra kapsamındaki idarelerde geçici veya mevsimlik işçi ya da taşeron işçisi statüsünde çalışanlardan otuz gün içinde yazılı olarak başvuranlar, niteliklerine uygun sürekli işçi kadrolarına bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altmış gün içinde Maliye Bakanlığı ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından hazırlanacak esaslar çerçevesinde kurumlarınca atanırlar.
Birinci fıkra kapsamındaki idarelerde, memurlar eliyle gördürülmesi gereken asli ve sürekli görevlerde geçici işçi ya da taşeron işçisi olarak çalışanlar hakkında da birinci fıkra hükümleri uygulanır.
Birinci fıkra kapsamındaki idarelerde fabrika, şantiye, atölye, çiftlik, arazi gibi yerlerde bedeni çalışılması ağırlıklı olan ve işçi istihdamının zorunlu olduğu yerlerde işçiler eliyle gördürülmesi gereken işlerde sözleşmeli ve geçici personel pozisyonlarında fiilen çalışanlar hakkında da ikinci fıkra hükümleri uygulanır.
Bu madde hükümlerine göre memur kadrolarına atananların, sözleşmeli veya geçici statüde geçirdikleri hizmet süreleri, öğrenim durumlarına göre yükselebilecekleri dereceleri aşmamak kaydıyla kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinin tespitinde değerlendirilir. Bunlar, atandıkları kadronun mali ve sosyal haklarına göreve başladığı tarihi takip eden aybaşından itibaren hak kazanır ve önceki aldıkları mali ve sosyal haklar hakkında geriye dönük herhangi bir mahsuplaşma yapılmaz.
Bu maddenin uygulamasında ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı yetkilidir.”
MADDE 3 – Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 – Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Haberimizi Paylaşmak için aşağıdaki butonları kullanabilirsiniz.

Paylaş | |

Yasal Uyarı: Sitemizde yayınlanan haberler ve köşe yazıları yukarıdaki butonlar kullanılarak veya aktif link verilerek kullanılabilir.www.4cmagdurlari.blogspot.com
Bu Haberi Paylaş:

10 yorum:

  1. Başbakan İstemiyor 4 c liyi nedense süründürmek istiyır. Sayın Başbakan Erdoğana bu 4 c liler ne yaptı da bu kadar kin besliyor. Dolayısıyla 4 c linin kadroya alınmasını engelleyen tek unsur Başbakan dır ve o istemedikçede bu iş hayal den öteye varmaz. Allah yardımcımız olsun. elbet budünyanın diğer tarafıda var o an geldiğinde bu kadar insanın hakkını yemenin hesabı mutlak sorulacaktır. Tüm 4 c liler boşyere yersiz vaatlere ve umutlara boşyere kanmayın, kendimizi boşyere kandırmayın herkes biliyor kodromuzun elimizden alınıp kimlerin bize kadro verilmesine engel olduğu açıkça ortada. Kul bilmesede Allah biliyor. mevlam sabır eyleye .

    YanıtlaSil
  2. BİZİ BU HALE GETİRENLER ZATEN HEM ANAYASA HEM BABA YASA...

    YanıtlaSil
  3. TEKEL MAĞDURU18 Haziran 2012 22:40

    Özelleştirmeler neticesinde İşleri, Kadroları, Tüm Kazanılmış Hakları ellerinde alınarak, kimisine göre (Geçici, Kimine göre Kısmi Zamanlı,Sözleşmeli ve Kimine göre ise İstisnai bir çalışma şekli) olan 4/c statüsünde çalışmaya Mecbur ve Mahkum edlilen Biz Özelleştirme Mağdurlarına Haksızlık yapıldığını Mağdur edildiğini lütfen anlayın artık. Hükümet yetkilileri yeter artık "GEÇİNEMİYORUZ" 15-20 Yıllık Daimi Kadrolu çalışmanın ardından hiç bir sosyal hakka sahip olmayan ve 850 TL Aylık ile geçinmek Mümkün değil.. Eyer size normal ve olağan geliyorsa bizlerin 20 yıllık çalışmanın ardından içende bulunduğumuz durum ?? 15-20 Yıllık Kadrolu Daimi çalışmanınardından tüm haklarımız alınarak 850 TL ile çalışmak O Zaman Söylenecek bir şey yoktur.
    Biz Özelleştirme Mağdurları artık ne sizlerden kadro ne daimi iş nede başka bir beklentimiz yok ama en azından Ailemizi geçindirmek için bizlere makul bir ücret verin....

    YanıtlaSil
  4. Milliyetci Hareket Partisi,ne çok teşekkür ediyoruz 4c lilerle ilğili detaylı ve oldukca güzel YASA TEKLİFİ hazırladıkları için ancak TBMM,de akp gibi ADALETSİZLİĞİ,HAKSIZLIĞI,HUKUKSUZLUĞU VE VİCDANSIZLIĞI ALIŞKANLIK HALİNE GETİRMİŞ MECLİS ÇOĞUNLUĞUNA SAHİP HARAMZADELER TOPLULUĞU VAR 4C LİLERİ RAKİP KESİM OLARAK KİN VE NEFRET İÇĞÜDÜSÜ İLE ALĞILIYORLAR YOKSA BU AYRIMCILIĞIN ZULMÜN BAŞKA NE SEBEBİ OLABİLİRKİ.BELEDİYELER DAHİL BİR ÇOK KAMU KURUMUNA HİÇ KADROSU YOKKEN PERSONEL DOLDURUYORSUN AMA KADROLU 4C LİLERİN HER TÜRLÜ HAKKINI ELİNDEN ALIP SÜRÜNMEYE MAHKUM EDİYORSUN, VE SENİN PARTİ ADIN ADALET VE KALKINMA PARTİSİ OLUYOR ÇAMBAZLIĞIN ŞARLATANLIĞIN BU KADARINA PES DOĞRUSU

    YanıtlaSil
  5. 4/Cliler olarak bizler kendimizden vazgeçtik Allah belamızı da verdi, hak da ettik ama, ana babaların günahlarını çocuklara yüklemenin hangi kadim dinde yeri var bilmiyorum. biliyorsanız yazın yada bizi şu kadim milletlerin illetinden olan dışlanmışlar grubundan çıkartın, yoksa bizim bilmediğimiz dinimizin, anayasamızın hangi kanunlarında vatan evladını ezmek var.Din kardeşini dışlamak var. Bizler bu vatanı sevmekten başka hiç bir kötülük yapmadık. vatana hizmetin bedeli bu olmamalıydı. Devletimiz bizi fada etti. evlatlarımızı feda ettirmeyin. Bir baba olarak evlatlarımın gözünde küçüleceğim kadar küçüldüm. gönüllerinden de düşürmeyin.

    YanıtlaSil
  6. özelleştirme sırasında özel sektöre geçipte özel sektörden işten çıkan veya çıkartılan işçilerede 4/C hakının verilmesini istiyoruz.yasa değişikliğne konarsa seviniriz.

    YanıtlaSil
  7. fayans mı bu mozaik olsun
    kadrolu hizmetli
    4-c hizmetli
    sigortalı hizmetli
    taseron hizmetli v.s
    bu tabloda mozaik uyumu var diyorsanız maliye bakanım.bu tabloda neler ortaya cıkar bilirsiniz

    YanıtlaSil
  8. yeter artık kadro istemiyorum,insanca yaşamak istemiyorum.sizin zihniyetinizde ALLAH korkusu yok.yaptıklarınız, konuşmalarınız ,duyarsızlığınız bunu kanıtlıyor.kimse bunlara yalvarmasın.beddua etmiyorum,çünkü bu zihniyetin derdi bu dünya.hak,adalet,eşitlik hikaye.köleliği peyamber efendimiz kaldırdı bunlar geri getirdi.hayırlı olsun 4_c li köleler.

    YanıtlaSil
  9. Şu Ramazan mübarek günlerde insanlar fitrelerini 4c lilere de verebilirlermiş. Çünkü bu arkadaşlar gerçekten zor durumdalar. Allahtan çalışma süreleri 11 ay 28 gün oldu.Zorunlu çıkış süresinde borç alarak hala borcunu ödemeyemeyen, durumunu düzeltemeyen arkadaşlar var. Allah yar ve yardımcıları olsun.

    YanıtlaSil
  10. evet güzel yorumlar var. Arkadaşlar sadece yorum yazmakla olmuyor. etki olmadan tepki olmaz . önümüzde yerel ve genel seçimler var bir olup . tüm 4/ c li arkadaşlar , aileleri ile birlikte sandığa gitmeme kararı alınsa ve bu duyurulursa güzel olmazmı? bu mesele sadece 4/c li ile akp arasında da değil sandığa gitmeyen her oy tüm siyaseti ilgilendirir.

    YanıtlaSil

Değerli ziyaretçilerimiz sitemizde yorumlarınızın yayınlanabilmesi için yapılan yorumların konu ne olursa olsun hakaret veya beddua içermemesi gerekmektedir. Bu tarz söylemler cevap hakkı doğurmakta sitemizi zan altında bırakmaktadır. Kesinlikle hakaret veya beddua içeren yorumlar yayınlanmıyacaktır. Yorum yayınlanma süresi 1 saat ile 1 gün arasında değişmektedir.

Öne Çıkan Yayın

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 4/C Çalışanları 4/B Kadrolarına Alınacak

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 4/C Çalışanları 4/B Kadrolarına Alınacak Binlerce taşeron işçinin ve 4/C çalışanlarının günlerdir merakla bekledi...

Sitemiz Eski 4/c Haberleri

Son 4/C Haberleri

Copyright © 4/C Çalışanları Web Sitesi | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com