Ülkemizde özelleştirilmesi yapılmayan tek yer burası kalmıştı dedirteceğini düşündüğümüz köprü ve otoyollarda özelleştiriliyor.Köprü ve otoyollar tek paket halinde, işletme hakkı devri yöntemi ile özelleştirilecek.Özelleştirme İdaresi Başkanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, söz konusu özelleştirme 25 yıl süre için gerçekleştirilecek.
Özelleştirme işlemi, Özelleştirme Yüksek Kurulunun 15 Ekim 2010 tarih ve 2010/88 sayılı Kararı ile, Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda olup, yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği; Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, Gaziantep-Şanlıurfa, İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın Otoyolları, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolları, Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu ile bunların bağlantı yolları ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıkları özelleştirme kapsam ve programına alınmış, bağlantı yolları ile birlikte toplam 1975 km uzunluğundaki otoyol ve köprüleri kapsıyor.
www.4cmagdurlari.blogspot.com
Özelleştirme işlemi, hepsi birlikte tek paket halinde, İşletme Hakkı Devri Yöntemi ile fiili teslim tarihinden itibaren 25 yıllık süre için gerçekleştirilecek.
Halen var olan personel ile iş ve taşıt araçları özelleştirmeye konu olmayacak, özelleştirme sonrasında Karayolları Genel Müdürlüğü denetim ve kontrol yetkisine sahip olacak. Bu konularla ilgili yasal düzenlemeler ise 13 Temmuz 2010 tarihli Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 6001 sayılı Karayolları Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunda yer aldı.
Özelleştirme sonrasında işletici ile imzalanacak olan sözleşme, İmtiyaz Sözleşmesi niteliğinde bulunuyor. İmtiyaz sözleşmelerinde en önemli husus ise bu sözleşmelere Danıştay'ın görüşünün alınması gerekliliği oluşturuyor. Yani sözleşmeler en yüksek yargı denetiminden geçiyor. Bu nedenle otoyol kullanıcılarının ve kamu yararının aleyhinde bir düzenleme yapılması söz konusu olmayacağı gibi, ileride de işleticinin lehine herhangi bir düzenlemenin ilave edilmesi de söz konusu değil.
KRİTERLERE UYULMAZSA, SÖZLEŞME FESHEDİLEBİLECEK
Yapılacak olan özelleştirmede işleticinin uyacağı minimum bakım, onarım ve işletim esasları belirlenecek, Karayolları Genel Müdürlüğü denetleyici kuruluş olarak işletim süresi boyunca devrede kalacak. Sözleşme hükümlerine ve bakım, onarım, işletim kriterlerine uyulmadığı taktirde, sözleşmenin feshine kadar gidebilen yaptırımlar uygulanacak.
GEÇİŞ ÜCRETLERİ, SÖZLEŞMELERDE BELİRLENEN ORANLARDA UYGULANACAK
Ayrıca fiyat artışlarında 6001 sayılı Kanunun çıktığı tarihte yürürlükte olan ve halen geçerliliğini koruyan otoyol ve köprü geçiş ücretleri esas alınarak, sadece sözleşmelerde belirlenecek olan ücret artış oranları uygulanabilecek. İşleticinin hiç bir şekilde keyfi fiyat belirlemesi söz konusu olmayacak. Ayrıca işleticinin mevcut alt yapının geliştirilmesi amacıyla ilave şerit genişletilmesi, bağlantı yolları yapılması gibi yatırım yükümlülükleri de olacak.
Özelleştirilecek olan varlıkların özelleştirme sonucunda kalite, dayanıklılık, altyapı,üst yapı ihtiyaçları gibi pek çok konuda hızlı bir iyileşme sürecine girmesi bekleniyor.
Bu bağlamda özelleştirme ile maliyet tasarrufu ve verimliliğin artırılması, stratejik yatırımları finanse etmek için ilave fon kaynaklarının yaratılması, daha yüksek hizmet ve servis düzeyi, teknik, finansman, işletim gibi belirli alanlarda uzmanlık kazanılması, verimliliği artırmak için kamusal hizmet sektörlerinin özel girişimcilere açılarak finansal ve endüstriyel pazarların gelişimi sağlanacak.
www.4cmagdurlari.blogspot.com
KAZALARIN AZALTILMASI DA ÖNGÖRÜLÜYOR
Otoyollar ve Köprülerin özelleştirilmesinin, gerek niteliği itibariyle, gerekse Türkiye'nin geçirmekte olduğu ekonomik yapılanma ve değişim süreci nedenleriyle büyük önem arz ettiğine dikkat çekiliyor.
Söz konusu Otoyollar ve Köprülerin özelleştirilmesiyle elde edilecek teknoloji transferi, verimlilik artışı, kaza oranlarının azalışı, zaman ve yakıt tasarrufu, çevre kirliliğinin azaltılması gibi olumlu etkiler, elde edilecek olan özelleştirme bedeli yanısıra, ilave diğer faydalar olarak öngörülüyor.
Halen otoyollarda çalışan personel, İşletme hakkının devri ile İşleticiye devredilmeyecek. Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde ihtiyaç duyulan diğer yerlerde istihdam edilecek. İşletici ihtiyaç duyacağı personeli tamamen yeni işe alımlarla karşılayacağından, yeni istihdam olanakları sağlanacak.
Öte yandan, özelleştirme işlemi, Özelleştirme Yüksek Kurulu;nun 15 Ekim 2010 tarih ve 2010/88 sayılı Kararı ile, Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda olup, yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği; Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, Gaziantep-Şanlıurfa, İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın Otoyolları, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolları, Boğaziçi Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu ile bunların bağlantı yolları ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıkları özelleştirme kapsam ve programına alınmış, bağlantı yolları ile birlikte toplam 1975 km uzunluğundaki otoyol ve köprüleri kapsıyor.
İhale ile ilgili teknik bilgilere, bugünkü Resmi Gazetenin ilanlar bölümünde de yer verildi.
www.4cmagdurlari.blogspot.com
İHALEYE İLİŞKİN DUYURU, RESMİ GAZETEDE
Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığının köprü ve otoyolların özelleştirilmesi için açtığı ihaleye ilişkin duyuru, Resmi Gazetede yayımlandı.
Buna göre, bağlantı yollarıyla birlikte, ''Edirne–İstanbul–Ankara Otoyolu'', ''Pozantı–Tarsus–Mersin Otoyolu'', ''Tarsus–Adana–Gaziantep Otoyolu'', ''Toprakkale–İskenderun Otoyolu'', ''Gaziantep–Şanlıurfa Otoyolu'', ''İzmir–Çeşme Otoyolu'', ''İzmir–Aydın Otoyolu'', ''İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu'', ''Boğaziçi Köprüsü'', ''Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu'' ve bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklar (OTOYOL), tek paket halinde birlikte, fiili teslim tarihinden itibaren 25 yıl süre ile ''işletme haklarının verilmesi'' yöntemiyle özelleştirilecek.
İhalede geçici teminat tutarı 200 milyon dolar olacak.
İhale, kapalı zarf içinde teklif almak ve sonrasında görüşmeler yapmak suretiyle pazarlık usulü ile gerçekleştirilecek. İhale Komisyonunun gerekli görmesi halinde ihale, pazarlık görüşmesine devam edilen teklif sahiplerinin katılımı ile açık artırma suretiyle sonuçlandırılabilecek.
Teklifler dolar olarak alınacak ve ihale dolar üzerinden sonuçlandırılacak.
İhaleye yalnızca tüzel kişilerle ortak girişim grupları katılabilecek. Gerçek kişiler ile özel yatırım fonları, ancak ortak girişim grubuna dahil olarak ihaleye katılabilecekler.
Ön yeterlilik başvurusunda bulunmak isteyen tüzel kişi ve ortak girişim grupları 12 Eylül 2011 tarihinden itibaren en geç 18 Kasım 2011 günü saat 16.00'ya kadar İdareye başvuracaklar.
İhale şartnamesi ve tanıtım dokumanı, 50 bin dolar karşılığında, Vakıflar Bankası T.A.O. Merkez Şubesi nezdindeki Özelleştirme Fonu Vadesiz ABD Doları Hesabına veya ödeme tarihindeki Merkez Bankası ABD Doları Döviz Satış Kuru esas alınarak hesaplanacak Türk Lirası tutarının Vakıflar Bankası T.A.O Merkez Şubesindeki Özelleştirme Fonu Vadesiz TL Hesabına yatırıldığına dair üstünde ''Otoyol için Tanıtım Dokümanı ve İhale Şartnamesi Bedeli'' ifadesini içeren ve ihaleye katılacak olan tüzel kişinin veya ortak girişim grubunun isminin de açıkça belirtildiği dekont ibraz edilerek İdareden temin edilebilecek.
AA
Haberimizi Paylaşmak için aşağıdaki butonları kullanabilirsiniz.
Yasal Uyarı: Sitemizde yayınlanan haberler ve köşe yazıları yukarıdaki butonlar kullanılarak veya aktif link verilerek kullanılabilir.www.4cmagdurlari.blogspot.com
TEDAŞ da satıldı. Satın herşeyi satın, memleketide sattınız zaten.. bir devletin yaptığını siyasiler yüzünden işletemeyen zihniyet, kendi hatalarınızı o kurumlarda çalışanlara ödetiyorsunuz ama.. birde anlayan olsa..
YanıtlaSilVAKİT KAYBETMEDEN HERŞEYİ SATIN ACİLEN SATILIK İLANINA ÇIKIN..
TEKEL'Satıldı Telekom satıldı Tedaş Satıldı Tüm bu Özelleşen ve satılın yerlerde işçilerden başka mağdur olan olmadı. yıllarca çalıştığımız kuruma emek veren biz işçiler perişan edildik..Ailece mağdur edildik köle gibi çalıştırılıyoruz gittiğimiz kurumlarada sadace hizmetli olarak çalıştırılıyoruz. insan yerine konulmuyor 4/c lier... ne diyelim özelleştirmelerin günah keçisi biz işçiler olduk ....siysilerin yaptığı hatalardan dolayı beden gücüyle çalışan biz işçiler ve ailelerimizle birlikte çekiyoruz.. özelleştirmeye karşı değiliz ama özelleşen yerlerdeki işçilerin mağdur edilmesi tüm haklarının elinden alınması akla mantığa sığmıyor..hakkımızı şu mubarek günlerde helal etmiyoruz...
YanıtlaSilsatın beyler satın alt zeminini hazırlamadan satın zaten işçilerden başka mağdur olan yok onlarıda kimse birşeyden saymıyor.. TEKEL mağdurları perperişan oldu kimin umurunda ?? satın ülkeyi uzatın ayaklarınızı deri koltuklarınızda... Özelleştirmelerden dolayı Mağdur ettiğiniz TEKEL cilerde geçinmek için nerdeyse dilenecek duruma getirdiniz...
YanıtlaSil05.eylül.2011 03:19 yorum yapan kardeşim ses çıkmıyor diyorsun yarın herkes 4 c li konumuna düşecek memuru, işçisi, emeklisi tüm çalışan 4 c li ücreti alacak bağırmasınlar yürümesinler düşünmesinler sorgulamasınlar merak etmesinler bu gidişle herkes asgari ücret seviyesinde maaş almaya devam edecekler. asgari okuyanlar (mektepte okumak değil)asgari ücretede devam etmeyi hak etmişlerdir.
YanıtlaSil