Türk Eğitim Sen 4/C Sözleşmesi Hakkında Dava Açtı
Türk Eğitim Sen 4/C Sorununa El Attı.Sendika 4/C Sözleşmesinde yer alan 3. maddenin 5. fıkrasında yer alan Geçici personele, bu Kararda belirtilen ücretler dışında herhangi bir ad altında ücret ödenemez ve sözleşmelerine bu yolda hüküm konulamaz.” ibaresinin iptali istemiyle Danıştay'ın kapısını çaldı.Sendikayı bu duyarlılığı nedeniyle kutluyoruz.
Sendikanın kendi sitesinde yer alan haberde
Türk Eğitim Sen olarak, 31.12.2010 tarih ve 27802 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 20/12/2010 tarih ve 2010/1205 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe giren “Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki Geçici Mahiyetteki İşleri Yürütmek Üzere Geçici Personel İstihdamı ve Bu Personele Ödenecek Ücretler Hakkında Karar”ın “Ücretler” başlıklı 3. maddesinin 5. fıkrasında yer alan “Geçici personele, bu Kararda belirtilen ücretler dışında herhangi bir ad altında ücret ödenemez ve sözleşmelerine bu yolda hüküm konulamaz.” ibaresinin iptali istemiyle Danıştay’da dava açtık. Dava konusu düzenleme uyarınca, 4/C statüsünde çalışan personelin diğer kamu görevlileriyle aynı görev ve sorumluluğu paylaşmalarına rağmen mali haklarına kısıtlama getirilmektedir. Böylelikle kamu personeli arasında ayrımcılığa yol açılması Anayasa’nın eşitlik ilkesini zedelemektedir.
diyerek 4C sorununun çözüm yolunun bu maddenin iptali olduğu kararında birleşerek konuyu dava ettiler.
Türk eğitim Sen'in Açtığı dava dilekçesini sunuyoruz.
DANIŞTAY BAŞKANLIĞINA
“Yürütmeyi durdurma taleplidir.”
DAVACI : Türk Eğitim – Sen ( Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Çalışanları Sendikası)
VEKİLİ : Av. Dilek ZENGİN-Av. Hilal Kezban DÜZGÜN KILIÇ Av. Hatice AYTEKİN- Av. Emrah AYTEKİN Bayındır 2 Sok. No:46 Kızılay/ANKARA
DAVALI : T.C. Başbakanlık /ANKARA
T.KONUSU : 31.12.2010 tarih ve 27802 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 20/12/2010 tarih ve 2010/1205 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe giren “Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki Geçici Mahiyetteki İşleri Yürütmek Üzere Geçici Personel İstihdamı ve Bu Personele Ödenecek Ücretler Hakkında Karar”ın “Ücretler” başlıklı 3. maddesinin 5. fıkrasında yer alan “Geçici personele, bu Kararda belirtilen ücretler dışında herhangi bir ad altında ücret ödenemez ve sözleşmelerine bu yolda hüküm konulamaz.” ibaresinin öncelikle YÜRÜTMESİNİN DURDURULMASI ve devamında İPTALİ talebinden ibarettir.
ÖĞRENME TARİHİ : 31.12.2010
AÇIKLAMALAR : 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun istihdam şekillerini düzenleyen 4. maddesinin c fıkrasında: “Geçici personel: Bir yıldan az süreli veya mevsimlik hizmet olduğuna Devlet Personel Dairesinin ve Maliye Bakanlığının görüşlerine dayanılarak Bakanlar Kurulunca karar verilen görevlerde ve belirtilen ücret ve adet sınırları içinde sözleşme ile çalıştırılan ve işçi sayılmayan kimselerdir.” tanımına yer verilmiştir. Danıştay 10. Dairesinin 2004/9181 E. Sayılı, 2007/3732 K. Sayılı ve 26.06.2007 tarihli kararında, daha önceleri kamu sendikalarına üye olamayan 4/C statüsündeki personelin, 657 Sayılı Yasa’ya göre “kamu personeli” sıfatını taşıdığı gerekçesiyle, 4688 Sayılı Kamu Sendikaları Kanunu kapsamında sayılacakları ve kamu sendikalarına üye olabilecekleri yönünde karar verilmiştir. Bu bağlamda, müvekkil sendikanın da çok sayıda 4/C maddesine göre geçici personel statüsünde çalışan üyesi bulunmaktadır. 03.05.2004 tarihli ve 2004/7898 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Özelleştirme Uygulamaları Sonucunda İşsiz Kalan ve Bilahare İşsiz Kalacak Olan İşçilerin Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Geçici Personel Statüsünde İstihdam Edilmelerine İlişkin Esaslar”ın 1. maddesi uyarınca, özelleştirme nedeniyle işsiz kalanların, kamu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/c maddesi kapsamında istihdam edilecekleri öngörülmüştür. Her yıl bu istihdama ilişkin Bakanlar Kurulu Kararı çıkarılmaktadır.
Bu Esaslar’a göre kararlaştırılan 20/12/2010 tarih ve 2010/1205 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe giren “Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki Geçici Mahiyetteki İşleri Yürütmek Üzere Geçici Personel İstihdamı ve Bu Personele Ödenecek Ücretler Hakkında Karar”ın Ücretler” başlıklı 3. maddesi; “(1) Bu Karara göre istihdam edilecek geçici personele, tahsil dereceleri dikkate alınmak suretiyle aşağıdaki brüt aylık ücretler ödenir.
a) Yükseköğrenim mezunlarına 21.250 gösterge rakamının memur maaş katsayısı ile çarpımından elde edilecek tutar.
b) Lise ve dengi okul mezunlarına 19.275 gösterge rakamının memur maaş katsayısı ile çarpımından elde edilecek tutar.
*c) İlköğretim (ilkokul mezunu veya okur-yazar dahil) mezunlarına 17.275 gösterge rakamının memur maaş katsayısı ile çarpımından elde edilecek tutar.
(2) Geçici personelden, bu Kararda belirtilen görevleri yapmak üzere, görevli oldukları memuriyet mahalli dışında görev yapacaklara 6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümlerine göre harcırah ödenir.
(3) Ceza infaz kurumları ve tutukevlerinde fiilen görev yapan geçici personel, ceza infaz kurumlan ve tutukevlerinin asli personeli gibi iaşe edilir.
(4) Geçici personel, 19/11/1986 tarihli ve 86/11220 sayılı Kararname ile yürürlüğe konulan "Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği" hükümleri çerçevesinde, Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen usul ve esaslar dahilinde, yiyecek yardımından faydalandırılır.
(5) Geçici personele, bu Kararda belirtilen ücretler dışında herhangi bir ad altında ücret ödenemez ve sözleşmelerine bu yolda hüküm konulamaz.
(6) Bu ödemeler, sosyal güvenlik mevzuatına göre kişiden yapılacak kesintiler ile gelir ve damga vergisi dışında herhangi bir kesintiye tabi tutulmaz.” Şeklinde düzenlenmiştir.
Bahsi geçen 3. maddenin 5. fıkrasında yer alan “ Geçici personele, bu Kararda belirtilen ücretler dışında herhangi bir ad altında ücret ödenemez ve sözleşmelerine bu yolda hüküm konulamaz.” ibaresi ile 4/C statüsünde çalışan personelin alabileceği ücretlere kısıtlama getirilmiştir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4. maddesi uyarınca, geçici personel de kamu personelinden sayılmaktadır. Diğer kamu personeliyle eşit görev ve sorumluluğu paylaşmaktadır. Bu sebeple, özlük haklar bakımından da eşit hakları kullanmaları, zam, tazminat, ek ders ücreti vb. ödemelerden yararlanmaları gerekmektedir. Devletin personeli arasında ayrımcılık yapması adalet anlayışına aykırıdır. Diğer kamu personeli ile aynı görev ve sorumlulukları paylaşan geçici personelin de eşit haklardan yararlandırılması hakkaniyet gereğidir.
T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı 10. maddesi: “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasî düşünce, felsefî inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür.
Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde ve her türlü kamu hizmetlerinden yararlanılmasında kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.
Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.” şeklinde düzenlenmiştir. İdarenin tüm eylem, işlem ve hukuki düzenlemelerinde öncelikle eşitlik ilkesine riayet etmesi gerekmektedir. Ancak dava konusu düzenleme ile 4/C statüsünde çalışan personel aleyhine kısıtlama getirilerek, diğer kamu personelinin yararlandığı mali haklardan yararlanmalarının önüne geçilmektedir.
Yukarıda arz ile izahına çalıştığımız sebeplerle iş bu davanın açılma zarureti hasıl olmuştur. Takdir hakkı şüphesiz ki Sayın Mahkemeniz’e aittir.
HUKUKİ SEBEPLER : T.C. Anayasası, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu vs. ilgili mevzuat
HUKUKİ DELİLLER : 31.12.2010 tarih ve 27802 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 20/12/2010 tarih ve 2010/1205 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe giren “Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki Geçici Mahiyetteki İşleri Yürütmek Üzere Geçici Personel İstihdamı ve Bu Personele Ödenecek Ücretler Hakkında Karar” vs. her türlü yasal delil SONUÇ VE TALEP :Yukarıda arz ile izahına çalıştığımız ve mahkemenin de re’sen gözeteceği sair hususlar nedeni ile ;
1)- 31.12.2010 tarih ve 27802 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 20/12/2010 tarih ve 2010/1205 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe giren “Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki Geçici Mahiyetteki İşleri Yürütmek Üzere Geçici Personel İstihdamı ve Bu Personele Ödenecek Ücretler Hakkında Karar”ın “Ücretler” başlıklı 3. maddesinin 5. fıkrasında yer alan “Geçici personele, bu Kararda belirtilen ücretler dışında herhangi bir ad altında ücret ödenemez ve sözleşmelerine bu yolda hüküm konulamaz.” ibaresinin öncelikle YÜRÜTMESİNİN DURDURULMASI ve devamında İPTALİNE;
2)-Tüm yargılama harç ve masrafları ile ücreti vekaletin karşı yan üzerinde bırakılmasına karar verilmesini bilvekale saygılarımızla arz ile talep ederiz.
DAVACI VEKİLİ
Av. Dilek ZENGİN
Ekler: *Onanmış vekaletname örneği *Deliller bölümünde sayılanlar
Kaynak:Türk Eğitim Sen
Haberimizi Paylaşmak için aşağıdaki butonları kullanabilirsiniz.
Öncelikle Türk Eğitimsen Başkanına,yöneticilrine ve üyelerine Duyarlıklarından dolayı Tüm TEKEL'ciler olarak Teşekkür ederim. Ben bir tekelci olarak 4-C Statüsünde çalışmaktayım. Benim çalıştığım Kurumda ÖZELLİŞTEME' den dolayı 4 ayrı statüden gelen personel ver, Tedaş,Telekom,Tekel Söleşmeli ve Tekel işci olarak. Tedaş ve Telekomdan gelen Memur arkadaşlar 1800 TL ile 3500 TL arsında aylık alıyorlar TEKEL'den gelen Sözleşmeli arkadaşlar direk Memur olarak başladılar işe onlarda 1800 TL. aylık alıyorlar, Tekel'den işci olarak bizler 820 Tl. aylık alıyoruz şimdi AllahAşkına adelet bunun neresinde kalıyor. Diğer Kurumlardan gelen arkadaşlarda ÖZELLEŞTİME'den dolayı gelmişler bizlerde ama aramızda tam 3000 TL.fark var onlarda bu ülkede çalışıyor bizlerde onlarda Aileleini geçindiriyor bizlerde. Durum böyle olunca Hangi ADALET'en söz edebiliriz. Burada Sayın Devlet Yetgililerine sesleniyorum lütfen eyer konu ÖZELLEŞTİRME ise hapimizin herne olursa olsun aynı haklardan faydalanmamız gerekmiyormu ??????? Ben TEKEL'de çalışırkan 1300 TL.ile 1600 TL.arsında değişen aylık ücreti alıyordum şimdi ise 850 TL.alıyorum ben bu aylıkla nasıl Ailemi geçindireceğim. Topluma ise şu lanse edilmeye çalışılıyor sanki TEKEL'ciler emekli olmuş aylıkları dolgun birde ekstıradan "ÖZELLEŞTİRMEDEN DOLAYI İŞSİZ KALIPTA ÇALIŞMAK İSTEYENLER" deniyor Ya Kardeşim sen diğer Personeli Özlük Haklarıyla Göderiyorsun üstelik kurum seçme hakkıyla, Bizlerede "TAZMİNATINI VERİDİM İŞ VERİYORUM" veriyorum diyorsun. ya böyle bir ADALET Olurmu bu ayrımcılık değilmi nerede kalıyor eşitlik nerede kalıyor Adalet.Biz 4-c liler olarak şu anda birliktelik sağlayamıyoruz bir araya gelip derdimizi Sayın yetkililere anlatamıyoruz (Gerçi 3 ay Anakarada Anlatmaya Çalıştıkda ne oldu kulaklarını tıkamadılarmı)Ama en azından TÜRK EĞİTİM SEN Gibi diğer sendikalarında daha duyarlı olmaları vr 4-c yi sık sık gündeme getirmeleri bizim için iyi olur. ADIYAMAN TEKELCİ ÖZELLEŞTİRME MAĞDURU.
YanıtlaSilankara eyleminde Türk iş- ve kamu-sen,türk eğitim-senle kesk disk sivil toplum örgütleri 3.5 günlük genel grev şartel insin bak ne oluyo ne şah kalır ne padişah hak-işi sayma zaten hakiş iş hak salla ha unutmadan memur sen ve eğitim bir-sen bunlarıda salla atama büroları bunlar sendika değil emekle işi yok bunlar ye memet kul hakkı yiyenler bakın ürdünde kral mısırda fravun düştü sıra Türkiyede nemrutta bundan sonra davayla felan birşey olmaz yetmez ama evet diyen yalakalar nerede
YanıtlaSilakp ye bana dönek demiş itin birisi açılım neymiş sor hele hele köylüden yana toprak görmemiş,bir yığın kitabı koymuş önüne pehlivanlık taslar bak ite hele,yiğittir ölüsü dağdalarda kalan maraşta sivasta kalan anadoluda kalan yiğittir yiğidin öcünü alan soytarıdan yiğit olurmu ulan ordu yıkacakmış ker hele hele bu herifin önü sonu hey can ayandır anlayana benim sözüm beyandır senden korkan hayvan oğlu hayvandır gelde mahsuniyi vur hele hele
YanıtlaSil