Özelleştirme Mağdurları 4/C'li Geçici Personel Web Sitesi

20 Aralık 2010 Pazartesi

İşçilerin Sabrı Taşıyor


İşçilerin Sabrı Taşıyor
Özelleştirmeyle sürekli mağdur edilen işçi, son elektrik ihaleleri sonrası isyan etti. Hükümetin işsizliğe karşı çözüm diye sunduğu önerileri eleştiren Türk-İş Başkanı Mustafa Kumlu, “Mitingse miting, ...
Hükümete sert uyarı Enerjİ Bakanı’nın da katıldığı Tes-İş Genel Kurulu’nda konuşan Kumlu, “Dağıtımdaki yöntemleri üretim özelleştirmelerinde kullanmayın. İlgili, yetkili, hevesli, herkese sesleniyorum. Sakın ha diyorum, sakın ha!” ifadesini kullandı.
Türk-İş: Eylemse eylem mitingse miting yapılacak Başkan Mustafa Kumlu elektrik özelleştirmeleri konusunda hükümeti işçilerin mağdur edilmemesi için uyardı ve “4-C dayatılırsa vay bunu yapanların haline! Termik santral işçisi başka işçilere benzemez” dedi Türk-İş Başkanı Mustafa Kumlu “varolan kuralsızlıkları kural haline getirmeyin” uyarısında bulundu. Hükümetin işsizliğe çözüm önerileri kapsamında yıllardır karşı çıktıkları konuları gündeme getirmesi, geniş kapsamlı bir kuralsızlaştırma ve hak gaspı yoluna gitmesi halinde sonuna kadar karşı çıkacaklarını söyleyen Kumlu, “Mitingse miting, eylemse eylem, ne gerekiyorsa yapacağız” dedi. Dağıtım özelleştirmelerinde kullanılan yöntemlerin üretim özelleştirmelerinde de kullanılmamasını isteyen Kumlu, “İlgili, yetkili, hevesli herkese sesleniyorum. ’Sakın ha’diyorum. ’Sakın ha’. Termik santral işçisi başka işçilere benzemez” diye konuştu.
İşçiler mağdur edilmemeli Türkiye Enerji, Su ve Gaz İşçileri Sendikası (Tes-İş)- 9. Olağan Genel Kurulu Ankara’da Tes-İş Genel Merkezi’nde gerçekleştirildi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız ve siyasi parti temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen 9. Olağan Genel Kurul’da konuşma yapan Türk-İş Başkanı Mustafa Kumlu, hem varolan kuralsızlıkların kural haline getirilmesi hem de elektrik üretim özelleştirmelerinde işçilerin mağdur edilmemesi noktasında uyarılarda bulundu.
Esnek çalışma sistemi, kuralsızlıktır Kumlu, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’nin en ciddi sorunlarından biri kayıtdışı ekonomidir ama kayıt dışı ekonominin çözümü, esnek çalışma biçimlerinin yaygınlaştırılmasında görülmemelidir. Esnek çalışma biçimleri hem işsizliğe, hem de kayıtdışı ekonomiyle mücadeleye katkıda bulunabilir ama buna muhatap çalışanların özlük hakları ne olacaktır? Çaresizlikten işverenin ’gel’deyince geleceği, ’git’diyince gideceği bir formulün içine sıkıştırılmaya razı olan bu insanlar geleceğe nasıl güvenle bakabilecek.Varolan kuralsızlıkları kural haline getirmeyin” ifadelerini kullandı.
‘Hükümeti uyarıyorum sakın ha, sakın!..’ Şimdi gündemde üretim özelleştirmelerinin bulunduğuna dikkat çeken Türk-İş Başkanı Kumlu şu uyarılarda bulundu: “Bugün buradan ilan ediyorum ki, eğer dağıtım özelleştirmelerinde kullanılan yöntemler, üretim özelleştirmelerinde de kullanılırsa, yani üretim özelleştirmelerinde de üyelerimiz mağdur edilir, emekliliğe zorlanır, 4-C dayatılırsa vay bunu yapanların haline. İlgili yetkili, hevesli herkese sesleniyorum. ‘Sakın ha’ diyorum. ‘Sakın ha.’ Şartnamelerinizi, işçileri mağdur etmeyecek şekilde hazırlayın.”
‘İşçi gerekirse 18 saat çalışmalı’ Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Türkiye’nin kalkınması adına işçilerin, eğer gerekiyorsa 16-18 saat arasında çalışması gerektiğini ifade ederek, “Bizler gelişmekte olan Türkiye olarak mutlaka yeri gelecek 16-18 saat çalışabileceğiz. Değişimi iyi idare edebilmek adına bunu mutlaka yapmak lazım. Ben biliyorum ki benim işçim işini bitirmen çıktığı direkten inmez. O direkte sorunu 8 saatte çözerse 8 saat 18 saatte çözerse 18 saat çalışır. O yüzden biz uzlaşı içerinde bütün emeklerimizi beraber ortaya koyarak Türkiye’yi geliştireceğiz” dedi.
(YENİÇAĞ)
Haberimizi Paylaşmak için aşağıdaki butonları kullanabilirsiniz.

Paylaş | |
Bu Haberi Paylaş:

2 yorum:

  1. vay be sayın mustafa kumlu süper politilacı olur sizden.Biz tedaş olarak özelleştik aklınız neredeydi acaba.Bunları düşünmek ve faliyete geçirmek için geç kalmadınızmı?Bi oturun bunun muhasebisini yapın derim ben....

    YanıtlaSil
  2. vaybe kumluya bak erkekleşmiş siz tekelin özelleştirmesinde nerdeydin ankarada ki eylemde nerdeydi ordada böyle kararlı olsaydın şimdi tekel işçisi 4/c mahkum olmazdı sen hükümetin yalakası olmuşun saten akp de tes-iş binasında kurulmadımı? sizin gibi sendika başkanları olduktan sonra bu işçilerin anası cok ağlar ama kumlu işçilerin , özellikle tekel işçilerin ahı üzerindedir bunu böyle bilesin tes-iş bağlı işciler size söylüyorum kumluyada fazla güvenmeyin ama unutmadan şunuda söylim biz ankarada tekel işçisi olarak eylem yaparken tes-iş bağlı sendika üyeleri bize destek vermediniz gün geldi devran döndü sıra sizede geldi bakalım size kim destek verecek

    YanıtlaSil

Değerli ziyaretçilerimiz sitemizde yorumlarınızın yayınlanabilmesi için yapılan yorumların konu ne olursa olsun hakaret veya beddua içermemesi gerekmektedir. Bu tarz söylemler cevap hakkı doğurmakta sitemizi zan altında bırakmaktadır. Kesinlikle hakaret veya beddua içeren yorumlar yayınlanmıyacaktır. Yorum yayınlanma süresi 1 saat ile 1 gün arasında değişmektedir.

Öne Çıkan Yayın

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 4/C Çalışanları 4/B Kadrolarına Alınacak

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 4/C Çalışanları 4/B Kadrolarına Alınacak Binlerce taşeron işçinin ve 4/C çalışanlarının günlerdir merakla bekledi...

Sitemiz Eski 4/c Haberleri

Son 4/C Haberleri

Copyright © 4/C Çalışanları Web Sitesi | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com